Frilandskød er billigere end du tror!

Frilandskød er billigere end du tror! Imorgen skal jeg have fredagslasagne, og i den forbindelse hentede jeg noget frilandsokse hos Guldbergslagteren på Nørrebro. Jeg var chokeret over hvor billigt det er. Vi snakker jo ikke øko, men FRILAND! Der hvor de søde muh-køer går rundt og chiller hele deres liv; og altså dermed en del bedre end øko forhold. Hvad tror I, jeg skulle slippe for 350 gram friskhakket kød? 43 kroner. Sølle 43 kroner. Hvis du køber 400 gram almindeligt oksekød i brugsen eller hvor du nu er, så svinder det så meget, at der nok reelt er mindre end 350 gram, og du har sikkert betalt cirka det samme. Dyrene? De har haft det en hel del dårligere end frilands-dyr har. Jeg går ikke og skaber mig når jeg er ude eller gæst, og fortæller ikke folk hvordan de skal handle ind – men med så favorable priser på frilandskød, vil jeg alligevel lige lave en bette opfordring til at man overvejer sine kød- og handelsvaner. God forlænget weekend til alle!

2 responses to “Frilandskød er billigere end du tror!

Leave a Reply

