Fantastisk flødebollekursus hos Ro Chokolade

IMG_1418I torsdags var jeg til flødebollekursus hos Ro Chokolade – noget jeg havde set meget frem til. Tit, når man har store forhåbninger, bliver man skuffet – men bestemt ikke i dette tilfælde! Aftenen var forrygende på alle måder og jeg ikke finde på noget dårligt at sige. Rasmus, ejer og flødebolleskaber, er meget dygtig og rolig, og guider en grundigt gennem flødebollens tilblivelse. Du får 10 af dine skønne kreationer med hjem, udover selvfølgelig en dejlig oplevelse og en masse viden om flødebolleproduktion på et højt niveau.

Man starter med at sprøjte to slags skum, klassisk og hindbær, på sine ti bunde. Like this:

Billede

Det var virkelig sjovt, specielt fordi jeg var et naturtalent 😉 Jeg havde ikke regnet med at kunne mærke forskel på de to typer skum, men det kan man sagtens! Det er sværere, synes jeg, at sprøjte hindbærskummet pænt ud. Men herregud, hvor skulle det blive meget meget sværere. Rasmus’ teknik er nemlig at overtrække flødebollerne ved at proppe dem helt ned i et flydende-chokolade-bad. Og så vende dem om – uden at tabe skummet dernede. Det ser legende let ud her hvor Rasmus gør det:

Billede

1 – 2 – svup! Så er den fin og flot:

Billede

Det var meget sværere at vende hindbærbollerne om, det har noget at gøre med teksturen, men det var virkelig en udfordring, trust me! Men virkelig morsomt. Jeg tabte næsten en hindbærskum-klump, som jeg dog reddede – flødebollen blev dog utroligt grim. Oh well… 😉

Billede

Efter den nervepirrende oplevelse var det en del mere chill at pynte flødebollere. Jeg kan jo ikke få nok af den slags – det er her man gør sit produkt personligt og det var virkelig hyggeligt at pynte. Efter afkøling i 5-10 minutter (Rasmus smed dem bare i køleskab) var flødebollerne klar til at tage med hjem og gnaske til en god film…

Billede

… hvilket jeg naturligvis gjorde 😛 Kurset har jeg allerede anbefalet vidt og bredt til alle mine venner! Du kan selv deltage den første torsdag i måneden, omend kursernes popularitet har gjort, at du må væbne dig lidt med tålmodighed 😉 Det koster kun 200 kr, og for det får du vejledning, viden, sjov og hygge, krymmel og 10 flødeboller med hjem. Kurset er også en god gaveide til veninden der har alt. Tjek Ro chokolade ud her og læs mere om Rasmus’ choko-univers.

3 responses to “Fantastisk flødebollekursus hos Ro Chokolade

Leave a Reply

