Anmeldelse: Café N, Kbh N

BilledeJeg elsker, elsker, elsker Café N på Blågårdsgade. Opdagede stedet for et par år siden og nu er det blevet et fast indslag i mit café-repetoire, særligt efter at jeg i år er blevet meget gladere for vegetarmad. Servicen er fantastisk (engang glemte de min brunch bestilling og da de opdagede det, kom den på 4 minutter med en gratis juice til som undskyldning), priserne rimelige, maden frisk og hjemmelavet, indretningen hyggelig og endelig synes jeg, det er skønt med et rent vegetarisk sted. Dem er der baaare ikke mange af i Kbh!

For ikke så længe siden var jeg der så igen, og fik en brunch til 79 kroner – dejlig mættende, men på den der rare måde! Der var omelet, salat, frugt, bolle med ost, humus og tzatziki. Frugten var sød, salaten var crunchy og jah… der er bare ikke noget at sætte på cafe N – efter måske 7 besøg har jeg stadig ikke oplevet, at noget var slattent, koldt når det skulle være varmt eller andet usmageligt. Jeg var der denne gang med to veninder, og selv om stedet er lidt lille og det kunne være blevet presset, så er der sådan en rar dagligstuestemning at det går alligevel =) Og musikken er tilpas lav, så alle stadig kan snakke sammen uden at skulle råbe.

Hvis du en dag kommer forbi, men synes at det er for hippieagtigt med al den kaninføde 😉 så hop bare lige kort ind og test den friskpressede rødbede-appelsin-ingefær-juice til omkring 30 kroner – så bliver du nok osse snart fan af café N! 🙂

BilledeMenukortet, der spænder over kaffe og kage, suppe eller en kæmpe vege-brunch til den store sult – til meget rimelige 79 kroner.

Leave a Reply

