Verdens Bedste Burger

Billede

Hej derude. Ved ikke hvorfor, men jeg er lidt ugidelig for tiden, så der sker ikke så meget herinde. Til gengæld har jeg opdaget, hvor man kan få Verdens Bedste Burger, og jeg føler det er min borgerpligt at fortælle jer det 😉 For en uges tid siden var jeg på Madklubben Vesterbro med nogle venner. Jeg har hørt meget godt om stedet og var ret spændt på om de kunne leve op til deres ry.

Svaret bliver et rungende JA – mest af alt for min hovedret, som vil overgå i historien som VBB, verdens bedste burger.

Nu er dette ikke en anmeldelse i sin gængse forstand, for glemte at tage nok billeder og alt det der anmeldelses-hejs 😉 Men derfor kan jeg jo godt bare lige sige at den hovedret, altså burgeren, er permanent at finde på Madklubbens menukort, så selvom menuen skifter med årstiderne og den menu, som jeg valgte fra, ikke er der mere – så er Burgeren der stadig! Og gudsketak og lov for det! Den smager simpelthen af meget mere end burgere ellers gør. Bollen er blød, uden at være vammel MacD sød/klistret, grøntsagerne friske, osten var blød og rund, kødet saftigt – og så tror jeg, at burgerens ekstreme velsmag kommer fra Madklubbens dressinger/relish/kald det hvad du vil. Det var den helt rette blanding af stærk og sød, mmm 😛 Billedet yder virkelig ikke burgeren retfærdighed.

Du må bare stole på mig, når jeg siger, at den burger er to die for. Først var jeg lidt skuffet over manglen af fritter, som er erstattet af chips, for jeg glædede mig til kæmpe pomfritter, men jah, det ændrer jo ikke på en ekstremt vellykket burger. Og det på en travl aften, hvor der var run på, men vi alligevel fik rigtig god service!

For en god ordens skyld skal jeg lige sige at min forret, Madklubbens hotdog, var fin, men ikke nær så mindblowing som hovedretten – men igen, to retter for 150 kroner, der er grænser for, hvad man kan forvente. Udover den gode service (som er ink gratis vand og lækkert brød), synes jeg stedet er hyggeligt indrettet, og selv om der var mange gæster ødelagde det slet ikke min oplevelse. Synes vi havde vores eget space trods alt. Jeg smagte ikke rigtigt på mine venners retter, men de var meget tilfredse og der gik lidt hypestemning omkring en risotto.

Billede

Min forret, en hotdog med chipolatapølse og karse.

Jeg ville bestemt ikke tøve med at besøge Madklubben Vesterbro igen – selvom min største drøm egentlig bare ville være at de åbnede en burgerstand, hvor jeg kunne få Verdens Bedste Burger for en 75 kroner – så ville jeg være lykkelig 😀

Opdatering: Jeg har desværre hørt fra andre at Madklubbens niveau er enormt svingende. Jeg var åbenbart ret heldig med min oplevelse, for hende her fik for en uges tid siden desværre en helt kold burger og sloppy service. Øv!

Leave a Reply

