Café-anmeldelse: Cravings, København N

Billede

Den anden dag havde veninden P glemt at spise frokost, så hvad var mere oplagt, end at vi tog på kopkage-cafeen Cravings og kom lidt omkring på menukortet 😉 Det blev en skøn dag med kaffe og fire forskellige cupcakes til deling. Først en lille gennemgang af de forskellige kager og derefter af stedet generelt – de har nemlig undergået en fysisk forvandling for nyligt og der er blevet endnu hyggeligere end før! Vi smaskede os igennem:

1. Månedens cupcake – Skildpadde

2. Nutella

3. Rabarber – Hvid choko – Lakrids

4. Jordbær Cheesecake

Dertil fik P en cortado og jeg fik en cappuccino – synet af vores “frokost” var overvældende, lidt dekadent og totalt selvforkælelse:

Billede

Det er lidt svært for mig at vælge en favorit, for efter 2-3 cupcakes ER man bare ikke ligeså lækkersulten, så bedømmelsen tror jeg altid vil falde ud til de første kagers favør. None the less har jeg lidt kommentarer til kagerne.

Vores klare favorit var jordbær-cheesecake, som er kagen med kiksesmulder og et hjerte på toppen. Den var en helt perfekt blanding af sød kage og lidt friskt fra jordbærerne. Frostingen var rund, mild og ja, henad ostekage og en frosting jeg ikke før har fået på en regulær kopkage. Godt tænkt og endnu bedre udført. Superdejlig cupcake! Der var tydelige stykker frugt i og den virkede frisklavet, ligesom alle vores cupcakes.

Vi var nu også ret begejstrede for rabarber-møder-hvid-choko-sagen, omend P påstod der var “for meget hvid chokolade i frostingen”. Arh, hvad? Den må man vist længere ud på landet med 😉 Ej, det er selvfølgelig en smagssag. Jeg var mest bekymret for om lakridsen ville overtage, da jeg ikke er lakridsfan og synes dette lands besættelse med lakrids snart bør dø – men lakridsen smagte kun diskret igennem og det var jo rart for mig 🙂 Også en fin kage med lækker, syrlig rabarber i og altså en topping fyldt med hvid chokolade, som så ikke var for sarte sjæle!

Nå, videre til de to sidste kager: Jeg havde plaget lidt om at få min Nutella cupcake, da jeg har en ting med Nutella, men jeg synes desværre kagen var liiidt for sød. Der var intet modspil til alt det søde og jeg må med skam indrømme, at jeg ikke kunne spise min halvdel op. Det gode var, at der var et blødende Nutellahjerte i midten af kagen! Men da jeg havde spist det, var min fascination af kagen ovre. Med lidt modspil, måske fra espresso, kunne kopkagen dog blive rigtig fin.

Månedens kopkage med Toms Skildpadde var meget sød 🙂 Dejligt med lidt nytænkning og superflot cupcake, som jeg synes så rigtig indbydende ud. Smagen var fin – jeg vil indrømme, at jeg ikke kan bedømme helt ordenligt, da jeg på dette tidspunkt var hopped up on sugar and caffeine! Men jeg synes, det var en gedigen kage med lækker choko-frosting og rigtig skildpadde i. Inde i kagen løb karamelsovsen fra skilpadderne ned igennem og gjorde kagen svampet og fugtig og det var faktisk et fint touch.

Billede

Her kan du se lidt af Cravings nye look. Som sagt har de undergået en lille forvandling og stedet har plads til flere nu – men P og jeg var alene denne skønne lørdag. Det var virkelig en god oplevelse, ikke mindst på grund af dejlig kaffe og kage, men også på grund af de dejlige lokaler og god, opmærksom betjening.

Og hey… så er Cravings stadig bare en milliard gange mere velsmagende, opfindsomt og charmerende end The Evil Empire That Is Agnes Cupcakes. Og med de ord vil jeg hoppe i seng =) Jeg skal nemlig være frisk imorgen, for der skal jeg på fin restaurant. More on that later. Sov godt!

One response to “Café-anmeldelse: Cravings, København N

  1. Pingback: Hyggedag med Cravings mini cupcakes | Kulinarisk Kaos·

Leave a Reply

