Café-anmeldelse: Superkaffeforsyningen, København N

Billede

Lige så langt som Superkaffeforsyningens navn er, lige så hyggelig er den bette café på Møllegade, en stille sidegade til den kaotiske Nørrebrogade. Og man skulle måske tro, det var umuligt at få ro og fred til sin kaffe eller morgenmad så tæt på al trafikken, men det kan man faktisk hos Superkaffeforsyningen. Superkaffeforsyningen har virkelig skudt papegøjen med deres placering. Seriøst, jeg har endnu ikke kigget passeret cafeen i dårligt vejr. Det er som om at selv hvis det regner på hele Nørrebro, er der et lokalt højtryk over Møllegade 😉

Nå, men for at holde mig til maden: deres brunch, som jeg testede her sidste weekend var meget okay, omend jeg ikke blev så mæt, som jeg forventer af en brunch 🙂 Jeg var der med min veninde P og vi tog begge en “morgentallerken” til 105 kr – det er inklusiv et smilende æg og valgfri kaffe – jeg fik en glimrende iskaffe, som blev nærmest inhaleret på cirka et nanosekund. Du kan også fravælge ægget og få brunch-fornøjelsen for 95 kr.
Al maden var rigtig fin i kvaliteten og de søde ansatte (virkelig søde, det er dejligt at man kan mærke folk nyder deres arbejde) oplyste os om at vi måtte vente lidt på croissanterne, da de var i ovnen. Dén slags ventetid er lige til at holde ud. Croissanten var da også superlækker og frisk, da den ankom – og der var alt andet støvsuget fra tallerkenerne, så det var nok meget godt. Og så er jeg vel også inde på min eneste anke mod Superkaffeforsyningen. Godt sted, tjek – søde ansatte, tjek – valgfri kaffe, som faktisk ER valgfri, så man kan få sig en ellers dyr iskaffe, tjek – lækker brunch med frisk frugt, blødt brød, nybagt croissant og æg kogt til perfektion, tjek – mæthed, der holder læææænge… not tjek.
Jeg ved ikke om det er mig eller hvad, men både P og jeg spiste ret hurtigt al vores mad; der var lidt ost til overs, men ikke noget at komme det på! Så vi gik glade, men ikke så mætte fra stedet. Men pyt. Jeg synes, det er en petitesse i disse dage hvor vejret er fantastisk og jeg kan sidde udenfor ved Superkaffeforsyningens borde og slappe af. Har du brug for en pause fra hast og jag, så smut forbi Superkaffeforsyningen – der er mega chill og deres iskaffe er forbandet god!
maj 2013 002 Se lige det smukke farveskift iskaffen har gang i. Mmmm…

Leave a Reply

