Risteriet – min kaffe-pusher i Indre By

Billede

Indrømmet: jeg har svært ved at forlade Nørrebro, når jeg skal på café. Men når jeg havner i city og har kaffeabstinenser søger jeg oftest mod Risteriet i Studiestræde. Risteriet er både en café og et mikroristeri (den havde I ikke set komme, vel 😉 ) – for at være heeelt korrekt har Risteriet flere cafeer, men når jeg skriver Risteriet, mener jeg den i Studiestræde 🙂

Jeg er kommet der i nogle år og det vil jeg nok blive ved med. Der er ikke så meget pis hos Risteriet. Det er bare kaffe, god kaffe, og masser af den. Ja ja, selvfølgelig kan du få en croissant, men du skal ikke regne med, at Risteriet pludselig brancher out og begynder at servere brunch og den slags café-travere. Fokus er på kaffen – og selv om jeg faktisk ikke selv ved enormt meget om kaffe, kan jeg godt lide, når folk nørder og ved noget om noget, gør sig umage og går op i deres ting.

Billede

Da jeg kom forbi Risteriet idag, nød jeg min kaffe udendørs ved deres små borde på grund af det dejlige vejr, men som regel sidder jeg indenfor. Der er så småt og hyggeligt. Risteriets indretning er virkelig fed og retroagtig, og det er jeg ret begejstret for.

Og hvis du ikke har smagt Risteriets kaffe, så har du den oplagte chance nu: Risteriet sponsorerer nemlig to poser økologiske kvali-bønner til min tusind-views-yay-konkurrence 🙂 Der er tale om to poser med økologiske, ecuadorianske bønner. Du kan læse mere om dem her.
That’s right, peeps, der er simpelthen gratis kvalitetskaffe lige ned i lommeforet, hvis du skynder dig til tasterne og skriver et digt eller rim om mad til mig herinde 🙂
Konkurrencens vinder kåres på søndag!

Hav en dejlig aften derude…

BilledeAargh, søde kopper. Kan. Godt. Styre. Købetrangen.

2 responses to “Risteriet – min kaffe-pusher i Indre By

Leave a Reply

