Sushi, perleplader og mit første blog jubilæum

Billede

Denne søndag har budt på perleplader, fisk, flag og fejring. Umiddelbart er forbindelsen mellem perleflag og perlefisk måske ikke tydelig for dig, men jeg lover at forklare i dette ganske særlige jubilæumsindlæg!

Jeg har brugt søndagen med mine veninder, B og P, og vi har hygget med perleplader og sushi. Masser af sushi! Jeg elsker sushi og jeg vil gerne indrømme: jeg laver ikke særlig meget mad derhjemme for tiden. Mange tror, at når man går på Suhrs, så laver man bare den vilde, imponerende aftensmad i privaten også – men der er sket det modsatte for mig. Jeg tænker, at det nok er ligesom at pædagoger måske heller ikke gider passe børn i deres fritid? Under alle omstændigheder: jeg havde sørget for sushi fra min lokale sushi-pusher, Sushi One, som er godt og megabilligt. (Helt seriøst, tjek det ud, hvis du bor i Nordvest, deres priser er meget rimelige – og når der er et downtown tilbud, sparer du 70% i forhold til sushipriserne i indre by!)

Billede

Perlefisken hilser på sine familiemedlemmer.

Efter en dejlig dag med kreative udfoldelser og lækker sushi i overvældende mængder, tjekkede jeg tilstandende herinde og så at bloggen lige præcis havde rundet tusind views! Det har jeg ventet på i et par dage, da jeg gerne vil lave en jubilæumskonkurrence – og nu skete det så 🙂

Så i anledning af det pæne runde tal afholder jeg nu min første konkurrence! Præmierne er stadig hemmelige, men jeg lover, at det bliver madrelateret og lækkert!

For at være med i konkurrencen, skal du skrive et rim eller digt om mad og sende det til mig. Formen er fri, så alle kan være med – det er bare om at skrive fra madhjertet 🙂 Du kan nemt sende dit bidrag som en kommentar herinde. Konkurrencen løber en uges tid, hvorefter jeg hårdt, men retfærdigt vælger det bedste bidrag og dermed vinderen. Præmierne offentliggøres i løbet af ugen, men de er knaldhamrende gode 😉

Tak fordi I har kigget forbi og tak for en rigtig god første måned!

Billede

3 responses to “Sushi, perleplader og mit første blog jubilæum

  1. Det er ikke blåt som dronningens, det er ikke sort som Per Vers’
    Mit blod er brunt af chokolade, som altid er på tværs
    For i fitnesscentret glor de, når jeg spiser Snickers på løbebåndet
    Og så længe jeg bare har mine marcipanbrød, er det ok, min prins ik’ er kommet
    Jeg elsker chokolade, det er os to forever
    Det gør mig glad, selvom mit maveskind blævrer
    Fuck flad mave og stresset bikinisæson, dansk sommer stinker
    Chokolade og jeg vender verden ryggen og vinker
    Vi putter under dynen på sofaen, når det regner
    Vi har fællesøkonomi, for til chokolade går alle mine klejner
    Jeg ville gifte mig med Marabou, hvis man måtte
    Være lykkeligt mæt og lade andre tøser om at være flotte
    For chokolade giver mig bumser, lad dem om deres små, fine numser
    Til gengæld er jeg varm, glad og blød
    Chokolade, gift dig med mig, så er du sød!

  2. Smushi, sushi og dejlige kager
    Ih altså, vi elsker at lære
    At koge, bage, skære og kreere
    Alt det gode og selv det svære
    Mad i København, mad i Sri Lanka
    Mon der kommer noget med Fernet Branca?
    Anmeldelser, opskrifter og meget mere
    Det er hvad en god blog kan levere
    Vi skal spise, vi skal æde
    Fylde vores maver med madglæde
    Køkkenet dufter af mados
    1000 tak til Kulinarisk Kaos

Leave a Reply

