Café-anmeldelse: Riccos, Fiolstræde, Kbh K

Café-anmeldelse: Riccos, Fiolstræde

Øv, øv, tre gange øv – tredie gang blev bestemt ikke lykkens gang for mine caféanmeldelser. Fiaskoen stod Riccos på Fiolstræde for.
Riccos kaffebarer har mange københavnere en holdning til – af de negative høres bl.a. det vage bavl at, “det er blevet en kæde”. Det argument har jeg aldrig forstået, for det er da helt okay at gøre en succes til en kæde. I al fald hvis man kan opretholde det oprindeligt høje niveau, der gjorde én til en succes in the first place. Det synes jeg så desværre ikke er tilfældet for Riccos på Fiolstræde, en af de større Riccos.

Nå, men, jeg var der for et par dage siden for at eftermiddagshygge med en veninde, som gerne have villet derind, fordi den ser så hyggelig ud.
Jeg har været i andre Riccofilialer, men denne var ny for mig. Jeg synes som regel der har været fint i de andre Riccoer, måske bare lidt anonymt, men der plejer ikke at være en finger at sætte på servicen eller kaffen. Måske netop derfor blev jeg extra skuffet denne eftermiddag!
Det begyndte ellers så fint – en glad barista tog imod og han var så glad og smilende og jeg tænkte, “iih, det bliver godt det her” – så min skuffelse blev bare mangedoblet da forvirringen gik igang. Vi ventede psykopat-lang tid på at afgive bestilling (der stod en børnefamilie foran os. suk.) og dernæst glemte de min iskaffe i blenderen, så min veninde var færdig med sin chai, da jeg fik min kaffe. Forøvrigt måtte jeg selv ned at bede om den efter virkelig lang tid, og der fik jeg bare en vrissen undskyldning og intet andet. Det synes jeg er vildt dårlig service, når man bestiller en mellemdyr iskaffe til 38 kroner.
Måske er jeg en sur gammel kone, men sidst en café glemte min bestilling, undskyldte de til de var blå i hovedet og gav mig en gratis juice som kompensation.

Stemningen på denne to-plans-Riccos er otte gange mere hektisk end på de andre. Den er ret pæn og havde nogle fede billeder på væggen, så de har jo et fint udgangspunkt at arbejde med, men den er bare voldsomt underbemandet – i al fald da vi var der. Det resulterer i kaos, køer og glemte kaffer. Man kan sgu da ikke bemande en Riccos med måske 30 siddepladser med sølle to ansatte!

Om det så smagte godt? Jo, det smagte fint – chaien var afdæmpet og hyggelig, men heller ikke mindblowing. Min iskaffe var god – men det er vel ret svært at ødelægge is blendet med kaffe, eller hvad? Alt i alt er denne Riccos slet ikke besværet værd.

Er der nogen, der kan anbefale en Riccos, der fungerer? De har nemlig nogle gode, lange åbningstider, så det kunne være fedt at vide, hvor man kan gå hen, skulle man få trang til en cafétur efter kl. 21…

PS. Billedet er faktisk fra en tidligere Riccos-tur, hvor der blev kælet for chaien – det mig og min ven fik var simpelthen ikke foto-værdigt!

Leave a Reply

