Café-anmeldelse: Fougaz, Torvehallerne

Billede

Igår var jeg i Torvehallerne og dandere den med min (eks-roommate) veninde A. Vi havde sat hele formiddagen af til at tulle rundt derinde og derfor havde vi også planlagt at få lidt morgenmad sammen først. Valget faldt på bageriet Fougaz, som ligger i hal 2 – dels fordi deres altid-lækre-smagsprøver, har sat sig fast i min bevidsthed, dels fordi der simpelthen er utroligt få steder, der havde åbent klokken ni i weekenden. (Hvad sker der for det? Det synes jeg er vildt mærkeligt – men den tager vi en anden gang.)

Vi havde egentlig ikke lyst til en gigantisk morgenmad og derfor var det nok rigtig fint, at vi endte hos Fougaz. Jeg synes nemlig deres udvalg var temmelig begrænset – det er ikke en café, men en bager, som så har valgt at peppe udvalget en anelse op, så du også kan få lidt tapas og sådan. Men vi var der jo altså klokken ni, og jeg havde mest bare lyst til en lille og lækker morgenmad. Fougaz oser af kvalitet over kvantitet og derfor nøjedes jeg med en youghurt med frugt og hjemmelavet musli – det smagte rigtig godt! Jeg kunne ikke smage noget tilsat sukker eller sirup, men der var dejlig sødme fra hindbærrene, der var proppet i youghurten og tilmed gav en smuk farve. Og så hev Fougaz et es ud af ærmet: de serverede min morgenmad med en lille mini chokolademuffin – det var en dejlig overraskelse!

Dertil fik jeg en cappuccino. Jeg hører til den slags kaffedrikker, der foragter sukker i kaffen, men har stærkt behov for mælk i. Nogen vil måske påstå, jeg i virkeligheden drikker mælk med kaffe i. Oh well – min cappuccino var i al fald både smuk og velsmagende lækker!

Billede

Min morgenmad stod mig i 60 kroner – 30 for maden, 30 for kaffen. Det ligger fint op ad det øvrige Københavns bageri og cafépriser, men til den pris synes jeg godt betjeningen kunne være mere venlig – den unge ekspedient virkede utroligt træt af at være der. Ikke uforskammet, bare tvær – ikke lige det man gerne vil stå op til. Derudover er der vildt koldt hos Fougaz, men det er nok ikke deres skyld så meget som noget generelt for Torvehallerne. Men hvis du beholder overtøjet på, er det helt hæderligt at indtage morgenmaden hos Fougaz!

Opdatering, august 2013: Det ser ud til at Fougaz er nedlagt og erstattet af en dyr juicebar (fordi dem manglede man virkelig flere af i indre by 😉 )

 

Leave a Reply

